De testfiets was afgemonteerd met een Shimano Ultegra disc groepset en een Edco Umbrial DB Carbon wielset.

Deze week kregen we de Ridley Noah SL Disc mee om te testen. De Noah SL is een echte aero racefiets, met mooie gestroomlijnde vormen en een split voorvork die er voor zorgt dat er geen turbulentie rond de wielen ontstaat. Alles is ervoor gemaakt om zo snel mogelijk te gaan met zo min mogelijk inspanning.

 

Fietsen

Gelijk de eerste meters dat je onderweg bent, voel je hoe veilig je je op de fiets voelt.

Door het stijve frame is elke trap raak. Hij is heel stabiel in de bochten, ook op slecht wegdek.

De fiets is voorzien van hydraulische schijfremmen, waardoor je onder alle omstandigheden een mooi gebalanceerd remvermogen hebt. Ook kan je nu met een gerust hart met volledig carbon wielen rijden zonder last te hebben van de warmteontwikkeling bij de velgen. Buiten het frame zijn het immers de wielen die voor een perfect gebalanceerd rijdende fiets zorgen.

Het 4ZA Cirrus pro zadel zit vanaf de eerste kilometer gelijk goed. Het zadel is mooi vlak, waardoor je gemakkelijk meerdere posities kan aannemen. Verder is hij niet te hard en heeft hij een ‘gleuf’ waardoor je goed op je zitbotten komt te zitten en niet zo snel een ‘dood’ gevoel krijgt.

De testfiets is voorzien van een Stratos stuur. Deze kun je het beste gelijk vervangen voor een hoogwaardiger Aero stuur met een vlak stuk bovenop. Dat ziet er stukken beter uit en houdt ook veel fijner vast. Denk aan een Cirrus afmontage.

Al met al een superfijne fiets waarmee je graag veel kilometers maakt!

  • Stijf Carbonframe 60-40-30k
  • F-Split voorvork
  • Discbrakes met Steekassen
  • Edco Umbrial DB Carbon wielset
  • Glow in the dark lak

-  Nog beter met een Di2 groepset
-  Geen Aero stuur