Profesionele bikefitting regio Gorinchem / Utrecht

Bikefitting Header

Bikefitting afspraak maken

Plieger Wielersport heeft jarenlange ervaring in de wielersport opgebouwd: van racefiets tot tijdritfiets en van mountainbike tot baanfiets. Nog voordat alle hedendaagse techniek en wetenschappelijke benaderingen van de bikefitting voor handen was, ontwierpen wij als een van de eerste in Nederland een eigen pasfiets. Dat de afstelling van de fiets van groot belang is voor het fietsplezier was voor ons geen geheim. We hebben menig wielrenner goed ‘op de fiets gezet’.

Inmiddels werken we alweer een aantal jaar met een professioneel, hightech bikefitting systeem. Met dit systeem analyseren we de positie op de fiets en meten we de krachtverdeling op de pedalen. Op deze manier zoeken we naar de optimale afstellingen.

In 2017 zijn we een samenwerking aangegaan met Arjan Sterk van MotionPower voor ons Bikefitting centrum. Arjan is bewegingswetenschapper en fysiotherapeut. Met deze samenwerking kunnen we de meest complete bikefitting aanbieden. Ook in het geval van fiets-gerelateerde klachten biedt de kennis van Arjan uitkomst.

Sinds 2021 heeft Bente van Teeseling het Bikefittingteam versterkt. U kunt ook bij Bente terecht voor metingen.

Bikefitting Professional

Bikefitting afspraak maken

PROFESSIONELE BIKEFITTING

BASIS BIKEFITTING

Elke Bikefitting start met een intakegesprek. Daar bespreken we uw wensen voor het fietsen en uw sportieve doelen, uw huidige afstelling wordt besproken en eventuele klachten worden onderzocht. Na een onderzoek van uw spierkracht en de beweeglijkheid van de gewrichten starten we met de statische meting. Hierin meten we uw lichaamsverhoudingen. Deze lichaamsverhoudingen geven een zogenaamde ‘statische fitting’.

BASIS PLUS BIKEFITTING

Bij de Basis Plus Bikefitting neemt u na de statische meting plaats op de testfiets. De testfiets stellen we af op basis van de resultaten van de statische meting. Op uw gewrichten plakken we markers waardoor met een high-speed camera continu uw gewrichtshoeken worden gemeten. Op basis van deze gewrichtshoeken wordt er naar een eerste afstelling gezocht. Dit noemen we de motionanalyse.
Op basis van de gewrichtshoeken bepalen we de voor u ideale afstelling.

ADVANCED BIKEFITTING

Bij de Advanced Bikefitting gaan we nu verder met de pedaalanalyse. De pedaalanalyse is eigenlijk de finetuning van de afstelling voor uw fiets, onmisbaar voor elke sportieve en wedstrijdrenner. We meten het vermogen in de crank van de testfiets. Met kleine subtiele afstellingen kijken we naar het vermogen en de efficiëntie van uw trapbeweging. Ook de richting van uw krachten wordt gemeten. Met die informatie komen we tot een afstelling die ervoor zorgt dat de kracht uit uw benen optimaal wordt overgebracht op de pedalen.
Hierna bespreken we de aanpassingen die zijn gemaakt en de juiste manier om dit door te voeren op uw fiets. De aanpassingen kunnen in de werkplaats worden doorgevoerd. Zo keert u met een optimaal afgestelde fiets weer terug naar huis.
4 weken na de Advanced Bikefitting plannen we een telefonische afspraak om de voortgang door te nemen en uw ervaringen met de bikefitting bespreken. Daarna kunnen er nog kleine wijzigingen worden doorgevoerd.

Basis Bikefitting

€ 105

• Intake met bespreken klachten en doelen.
  • Statische fitting.
  • Duur +- 30 minuten

Advanced Bikefitting

€ 260

• Intake met bespreken klachten en doelen
  • Pedaal analyse
  • Dynamische meting
  • Volledige bikefitting met Shimano apparatuur.
  • Voetstabilisatie (zooltjes etc.)
  • af en bijstellen van de fiets.
  • Duur +- 2 uur

Basis Plus Bikefitting

€ 210

• Intake met bespreken klachten en doelen.
  • Statische fitting.
  • Dynamische meting.
  • af en bijstellen van de fiets op basis van pedaal analyse en efficiëntie.
  • Rapport met aanbevelingen en gemaakte aanpassingen
  • Duur +- 75 minuten

VOOR MEER INFORMATIE EN HET MAKEN VAN EEN AFSPRAAK

Afspraak maken

Whatsapp of bel voor een bikefitting

Bente van TeeselingBente van Teeseling

Op 12 jarige leeftijd heb ik de wielersport ontdekt tijdens een verjaardagspartijtje en was ik meteen verkocht. De aanschaf van een racefiets duurde dan ook niet lang en daar zijn vervolgens vele kilometers mee afgelegd. Elk jaar een stapje fanatieker resulteerde al snel in het rijden van wedstrijden op nationaal en internationaal niveau. Momenteel ben ik actief als UCI renster voor de Belgische ploeg Multum Accountants en mag ik de grote wedstrijden betwisten in het profpeloton.

Daarnaast is sport heel mijn leven al een groot interessegebied geweest. Over het menselijk bewegen en de inspanningsfysiologie dwaalde er altijd vragen en ideeën door mijn hoofd. Na het behalen van mijn VWO diploma heb ik dan ook de perfecte match gevonden in de studie bewegingswetenschappen aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Momenteel ben ik in de afrondende fase van mijn studie beland en vind het heel leuk om mijn ervaring en kennis in de praktijk te kunnen brengen. Ik ben er dan ook van overtuigd dat de biomechanische benadering, met het meten van bewegingshoeken, een positieve bijdrage kan leveren in het optimaliseren van de fietspositie. Daarnaast is elk lichaam anders gebouwd dus moeten we niet 100% blind vertrouwen op de cijfers, maar ook aandachtig met het oog en de opgebouwde kennis en inzichten de fietspositie optimaal afstellen op het lichaam. Door deze twee dingen samen te combineren kunnen we de optimale fietspositie vinden om zo blessures te voorkomen of te verhelpen. Neem voor vragen of het maken van een afspraak gerust contact op.

Arjan SterkArjan Sterk

Vanaf jonge leeftijd was ik geïnteresseerd in sport. Ik was er dan ook al vrij snel uit dat ik graag ‘iets met sport’ wilde gaan doen. Omdat ik mijzelf niet voor de klas zag staan als gymdocent was ik er snel achter het fysiotherapie moest gaan worden. Tijdens de opleiding tot fysiotherapeut ontstond de interesse voor wetenschap en heb ik mijzelf daarin met een minor verder verdiept. Het sporten bleef daarnaast interessant voor mij wat resulteerde in een stage bij FC Utrecht. Daar heb ik van dichtbij de medische en fysiotherapeutische begeleiding van een professioneel sportteam mee gemaakt. Erg leerzaam.
Na, als net afgestudeerde fysiotherapeut, een jaar gewerkt te hebben kwam ik tot de conclusie dat ik nog veel vragen had over hoe we sporters optimaal kunnen begeleiden.  Na een open dag op de Vrije Universiteit Faculteit Bewegingswetenschappen was ik overtuigd dat dit de studie was die antwoord kon geven op mijn vragen.
Dat lukte, na 2 en een half jaar studie op de VU ben ik afgestudeerd als bewegingswetenschapper met een master ‘Sport, Excercise & Health; Sports track’. Ik heb mij verdiept in inspanningsfysiologie, voeding en biomechanica. Heel graag breng ik deze kennis en kunde in de praktijk. Sporters op hun eigen niveau begeleiden en trainen volgens de laatste wetenschappelijke inzichten dat is mijn ambitie.

Deze interesse’s maakten dat ik in 2017 MotionPower ben gestart waarin het mijn missie is om elke sporter onafhankelijk van zijn niveau op zijn of haar maximale kunnen te laten presteren. Een bikefitting past perfect in deze missie. Immers comfort en optimale efficiëntie zijn essentieel voor een goede prestatie. Ik ben dan ook erg blij met de samenwerking met Plieger Wielersport. De jarenlange ervaring en opgebouwde kennis van Marco, Gerben, Gerrit en Monique maken ons een mooi team die voor elke wielrenner het beste wil. Optimaal en pijnvrij kunnen fietsen.

Whatsapp of bel voor een bikefitting

DIGITALE ZADELMETING

Accuraat en precies

Accuraat en Precies

768 sensoren geven een real time drukpunt weergave en een accurate en precieze zitbotmeting.

Type zadel

Betrouwbaarheid

Met de technologie die de drukpunten in kaart brengt, weet je exact bij je fietsstijl en houding past.

Zadelmeting

BIKEFITTING RIGHT-RIDE

INBEGREPEN BIJ AANSCHAF VAN EEN FIETS.

Bij het kopen van een nieuwe fiets, staat u voor vele keuzes.
Het moet de juiste fiets zijn voor uw doeleinden en binnen uw budget.
En belangrijker nog, het moet de juiste passing/maat zijn.
Wij bieden 4 soorten metingen, welke naar wens kunnen worden uitgevoerd.

Right Ride fietsmeting.

Deze fietsmeting zorgt voor een optimale zitpositie en juiste afmeting van uw fiets.
Bij deze meting worden diverse soorten ledematen gemeten en de hoeken van knie, romp en schouder door middel van de pasfiets bekeken.
Hierdoor wordt de beste pasvorm voor u tot stand gebracht voor optimaal comfort.

De Right Ride meting kost €35,- en is gratis bij aanschaf van een fiets.
*Wanneer u binnen een maand toch een fiets bij ons koopt, ontvangt u dit bedrag retour op de aanschafprijs van de nieuwe fiets.